Activejet – jakość niezmienna od lat

[:pl]Według niezależnych badań, Activejet od kilku lat utrzymuje pozycję nr 1 na rynku alternatywnych materiałów eksploatacyjnych. Jak Wam się to udaje przy tak zaostrzonej konkurencji?

Rafał Ornowski, Pełnomocnik Zarządu ACTION S.A. ds. Marki: Siła naszej marki tkwi w produkcie, który jest po prostu dobry. Zakładając ten biznes, zdawaliśmy sobie sprawę, że tylko najwyższej jakości produkt może zapewnić nam trwałą przewagę konkurencyjną. Dlatego postanowiliśmy, że Activejet będzie w swojej branży synonimem doskonałej, powtarzalnej jakości. Postawiliśmy na komponenty pochodzenia europejskiego, nasze procesy produkcji są na bieżąco monitorowane przez niezależnych audytorów. I to się sprawdza, czego dowodem jest chociażby fakt, że kolejny rok z rzędu marka Activejet ma największe udziały w rynku zamienników do drukarek, i to zarówno w segmencie tuszów, jak i tonerów.

Czy rzeczywiście sam produkt wystarczy, by odnieść sukces na tle tak licznej konkurencji? Rynek jest przecież bardzo rozdrobniony…

RO: Tak, to prawda, producentów zamienników jest na rynku sporo. Jednak tylko niewielu z nich naprawdę się liczy. Pozostali to niszowe firmy, produkujące małe ilości towaru z wykorzystaniem tanich komponentów. Ci producenci próbują grać jedynie ceną, przez co korzystanie z ich wyrobów niesie za sobą spore ryzyko.

Czy to znaczy, że w pewnym stopniu korzystacie na słabości innych?

RO: Activejet funkcjonuje na rynku od 2002 roku; nie przetrwalibyśmy tylu lat, gdybyśmy swój sukces opierali na słabości innych. W naszej branży jesteśmy pionierami. Jako pierwsi otrzymaliśmy międzynarodowe certyfikacje – obecnie jesteśmy certyfikowani przez międzynarodową grupę BSI oraz niemiecką TUV Rheinland, które dodatkowo monitorują nasze procesy produkcji. Prowadzimy również unikatowe w branży działania marketingowe, dzięki którym znacząco zwiększyliśmy rozpoznawalność naszej marki.

Co Pan ma na myśli mówiąc o unikatowych działaniach marketingowych?

RO: Jako jedyni w branży postawiliśmy na marketing sportowy: w latach 2011-2013 byliśmy głównym sponsorem klubu piłkarskiego Legia Warszawa, co pozwoliło nam dotrzeć do bardzo szerokiej i zróżnicowanej grupy odbiorców. Byliśmy także sponsorem tytularnym zawodowej grupy kolarskiej – Verva Activejet Pro Cycling Team, która w zeszłym roku wzięła udział w najważniejszych imprezach kolarskich, takich jak Tour de Pologne, Tour de Suisse czy Cyclassic Hamburg.

 

 

 [:]

Print Friendly, PDF & Email

Może Ci się także spodobać

Żyj zdrowo z Piwniczanką!

Wspieramy najlepszych

Dłonie na miarę złota

Z nami najcieplej!