Budujemy dobre relacje

[:pl]Portret_12 RETUSZRozmowa z Krzysztofem Mamińskim, prezesem zarządu Przewozów Regionalnych sp. z o.o.

 – Od kilku tygodni w mediach coraz głośniej mówi się, że w Przewozach Regionalnych „nadjeżdżają” zmiany. Proszę powiedzieć, co leży u podstaw tych zmian i jakich aspektów działalności spółki one dotyczą?

Przemiany, jakie obecnie toczą się w firmie, są wynikiem procesu gruntownej restrukturyzacji, który rozpoczął się tak naprawdę już kilka lat temu, jako element swego rodzaju „kuracji” spółki i poprawy jej konkurencyjności. W 2015 roku Przewozy Regionalne, znajdujące się w naprawdę trudnej sytuacji finansowej, zostały dokapitalizowane przez Agencję Rozwoju Przemysłu kwotą 770 mln złotych. Dodatkowy „zastrzyk” w postaci kredytu komercyjnego w wysokości 629 mln złotych oraz dofinansowanie z Europejskiego Banku Inwestycji zaowocowały wyjątkowo dobrymi wynikami osiągniętymi w 2016 r. we wszystkich obszarach działania spółki, a to z kolei przekłada się na fakt, że lata 2016 i 2017 to doskonały moment, aby rozpocząć nowy rozdział w historii naszej firmy. Tak dobry wynik finansowy nie byłby możliwy bez realizacji programów optymalizujących koszty działalności spółki i dużego profesjonalizmu naszych pracowników.

– To znaczy?

– Jako przewoźnik, który realizuje połączenia o charakterze służby publicznej, świadczonej na zamówienie urzędów marszałkowskich, przechodzimy głęboką transformację. Jej znakami szczególnymi są optymalizacja procesów, unowocześnienie i taki model zarządzania, w którym podstawowym filarem ma być wysoka jakość obsługi podróżnych. W grudniu zeszłego roku spółka rozpoczęła funkcjonowanie pod szyldem nowej marki konsumenckiej POLREGIO, której logo, z symboliką orła z godła polskiego nawiązuje do narodowości, tradycji kolejowej.  Nowa marka i logo to symbole toczących się zmian.

Przewozy Regionalne logoCzego zatem mogą spodziewać się pasażerowie?

– Przede wszystkim nowoczesności, możliwości podróżowania w atrakcyjnych cenach, a przy tym komfortowego i bezpiecznego dotarcia na czas do celu. Obecnie jednym z  priorytetów jest modernizacja taboru, która w związku z ogromnymi potrzebami okazuje się korzystniejszym rozwiązaniem niż całkowita wymiana posiadanych zasobów. W 2017 r. na trasy wyjedzie 50 w pełni zmodernizowanych i nowych pojazdów. Pasażerowie mogą się spodziewać wygodnych, klimatyzowanych wagonów, przystosowanych do przewozu rowerów, z udogodnieniami dla osób niepełnosprawnych i wydzielonymi miejscami dla matek podróżujących z dziećmi. Chcemy, aby pasażer w naszych pociągach po prostu „czuł” wysoką jakość, dlatego dążymy do ujednolicenia standardów obsługi.

– Czy to w ogóle możliwe przy takiej siatce połączeń, jaką ma największy przewoźnik w kraju, uruchamiający 1800 pociągów i przewożącym 220 tysięcy pasażerów dziennie?

– Z pewnością! Tutaj najcenniejszy kapitał stanowią nasi pracownicy. Już wkrótce zmienimy ich umundurowanie, inwestujemy w szkolenia związane z zagadnieniami obsługi klientów. Konduktorzy wyposażeni są w terminale mobilne pozwalające na zakup biletów na pokładzie. Wyjściem naprzeciw oczekiwaniom podróżnych jest także doskonały dostęp do informacji, jasny i czytelny sposób komunikowania się z klientami, m.in. dzięki funkcjonalnej, przejrzystej, łatwej w obsłudze i nowoczesnej stronie internetowej, umożliwiającej również kupno biletu także na przejazdy z przesiadkami. Warto wspomnieć, że jesteśmy jedynym przewoźnikiem, u którego w kasach można kupić bilet na większość pociągów kursujących po Polsce. Ponadto stale zwiększamy liczbę kas i automatów biletowych, wprowadzamy atrakcyjne promocje, dostosowując ofertę głównie dla osób podróżujących codziennie, m.in. studentów, młodzieży uczącej się, osób dojeżdżających do pracy, ale i seniorów, którzy coraz bardziej cenią sobie kolej. Nasi pasażerowie będą mogli skorzystać z oferty zintegrowanej, czyli połączenia przejazdu koleją i komunikacją miejską w ramach jednego biletu. Funkcjonuje ona już m.in. w Krakowie, we Wrocławiu, w Poznaniu, w Opolu czy w Łodzi. Przed nami rozszerzenie tego rodzaju usług o kolejne miasta.

– Czyli można powiedzieć, że Przewozy to swoisty integrator w komunikacji pasażerskiej?

– Z pewnością tak. Zgodnie z hasłem „POLREGIO. Budujemy dobrą kolej – budujemy dobre relacje” chcemy faktycznie te relacje tworzyć, aby dzięki nam, każdego dnia, tysiące Polaków mogło wygodnie i sprawnie przemieszczać się na różnych trasach, bez względu na to, gdzie mieszkają – w małym czy dużym mieście. Chcemy im ułatwiać dojazd do ważnych miejsc. Nadmienię, że podpisaliśmy list intencyjny z PKS-ami to początek integracji komunikacji w ramach naszych usług i tych oferowanych przez PKS-y, co docelowo zaowocuje stworzeniem jednego modelu biletu zintegrowanego. To odpowiedź na potrzeby pasażerów zwłaszcza w małych miasteczkach. Do niektórych z nich dojazd koleją jest po prostu niemożliwy.

Jak ocenia Pan popyt na przewozy kolejowe w najbliższych latach?

– Biorąc pod uwagę nasze dane z 2016 roku, w którym przewieźliśmy ok. 3 mln pasażerów więcej niż rok wcześniej oraz tendencję wzrostową w tym zakresie, sądzę, że ich liczba stale będzie rosnąć. Pokazujemy, że nowoczesne i punktualne przewozy kolejowe, w dobie zatłoczonych miast, stanowią świetną alternatywę dla innych rodzajów transportu, także tę finansową. Jak pokazują badania satysfakcji klientów, zaufanie do naszych usług stale rośnie, co udowadnia, że rzeczywiście budujemy dobre relacje.

Dziękuję za rozmowę.

 

Marta Prusek-Galińska

 [:]

Print Friendly, PDF & Email

Może Ci się także spodobać

Warszawska Awangarda

Muszynianka to podstawa!

Laureaci - European Quality Certificate

IV EUROPEJSKI KONGRES JAKOŚCI ZA NAMI!

Odpowiadamy na wyzwania nowoczesnego rolnictwa