DOBRE NASIONA, DOBRE PLONY

SAATBAU POLSKA to wiodąca w produkcji i sprzedaży nasion roślin rolniczych w Polsce firma. Dzięki ciągłemu udoskonalaniu produkcji i przerobu nasion, stosowaniu innowacyjnych rozwiązań i technologii stale potwierdza skutecznie realizowaną politykę jakości z myślą o ochronie środowiska. O tych kwestiach w rozmowie mówi nam Zygmunt Król, Prezes Zarządu.

Co świadczy o konkurencyjności SAATBAU?

Zygmunt Król: Połączenie portfolio nasion hodowli SAATBAU i zaprzyjaźnionej polskiej i niemieckiej genetyki pozwala nam jako firmie mieć jedną z najbardziej konkurencyjnych ofert sprzedażowych w Polsce. Zintegrowane rozwiązania produkcyjne, które powstały dzięki naszej wiedzy, doświadczeniu i głębokiemu zrozumieniu potrzeb rolnictwa, wypływają na fakt, że jakość naszych produktów jest na najwyższym poziomie. Poprzez rejestrację w Polsce kolejnych gatunków/odmian hodowli SAATBAU zwiększamy udział swoich nasion w rynku sprzedażowym. Jako jedyni w Polsce oferujemy swoim klientom unikalne i najlepsze standardy przygotowania materiału siewnego kukurydzy i soi w technologii OPTIPLUS i FIX FERTIG.

Jakie kroki firma podejmie, by stawać się coraz lepszym pracodawcą?

Każdy z pracowników odgrywa w naszej firmie istotną rolę. Wyróżnia nas sposób pracy i kultura organizacyjna. To, jacy jesteśmy, w co wierzymy i co oferujemy pracownikom, sprawia, że przyciągamy najlepszych kandydatów, którzy wiążą się z naszą firmą na lata. Osobom, które angażują się w swoją pracę i poświęcają jej wiele uwagi, proponujemy indywidualne ścieżki rozwoju i inne metody wsparcia, pozwalające poszerzać wiedzę, budować nowe relacje i dzielić się doświadczeniem z pozostałymi współpracownikami. Dla większości Polaków sensem życia jest rodzina – wynika z sondaży CBOS. Na drugim miejscu plasuje się zdrowie. Dlatego prywatna opieka medyczna dla całej rodziny jest dla pracownika jednym z najistotniejszych benefitów. W związku z powyższym, wychodząc naprzeciw potrzebom pracownika, planujemy w naszej firmie wprowadzić zdrowotny pakiet rodzinny dla wszystkich pracowników i ich rodzin.

Jakie działania związane z ochroną środowiska są realizowane przez spółkę?

Stale rosnąca świadomość na temat ochrony środowiska sprawia, że jako firma produkcyjno-handlowa stawiamy na rozwój nowych, przyjaznych dla środowiska technologii. Wózki widłowe są podstawowym wyposażeniem naszych magazynów i hal produkcyjnych. Służą do składowania, rozładowywania i transportowania nasion. W związku z powyższym jesteśmy w trakcie sukcesywnej wymiany wszystkich wózków spalinowych na wózki z napędem elektrycznym. Dzięki temu używanie wózków widłowych nie będzie kolidować z dbałością o środowisko naturalne przy jednoczesnym poprawieniu wydajności pracy nowo zakupionego sprzętu. W planach mamy także zakup i montaż instalacji fotowoltaicznych. W ten sposób mamy zamiar całkowicie bezpłatnie pozyskiwać prąd do zasilania elektrycznych wózków widłowych. Instalacja fotowoltaiczna pozwali nam pokryć część zapotrzebowania naszej firmy na energię elektryczną. Co ważne, przyczyniamy się tym samym do poprawy stanu lokalnego środowiska naturalnego. Dodatkowo cały czas modernizujemy i usprawniamy procesy produkcyjne w naszej firmie poprzez hermetyzację poszczególnych procesów technologicznych.

A jak podsumowalibyście Państwo 2019 rok? Co było największym sukcesem SAATBAU w minionym roku?

Ciągłe inwestycje technologiczne usprawniające i polepszające jakość i niezawodność naszych produktów zyskały szerokie uznanie u rolników oraz dystrybutorów. Wynikiem tego jest zwiększenie obrotów. Jednocześnie praktycznie nie mamy reklamacji na nasze nasiona. Wszystkie nasze zakłady produkcyjne uzyskały certyfikat ESTA (Europen Seed Treatment Assurance). Potwierdza to najwyższej jakości towar, który jest u nas produkowany. Certyfikat ma wymiar międzynarodowy, co ułatwia nam eksport nasion do innych krajów UE. Nasze wysiłki i inwestycje zostały zauważone przez magazyn „Forbes”. Jako firma, która najszybciej zwiększa swoją wartość, otrzymaliśmy wyróżnienie Diamenty Miesięcznika „Forbes” 2020. To utwierdza nas w przekonaniu, że podążamy właściwą drogą, ale na pewno nie spoczniemy na laurach.

Gdzie widzą Państwo firmę za kilka, kilkanaście lat?

Stajemy się liderem sprzedaży kukurydzy i soi na polskim rynku. Jakość i marka naszych produktów powodują, że jesteśmy firmą coraz to bardziej rozpoznawalną nie tylko na rynku polskim, ale i zagranicznym. Stałe i uważne słuchanie potrzeb naszych klientów pozwala nam na kreowanie odpowiedniej strategii produktowej, technologicznej i marketingowej. Dzięki temu rośnie zaufanie do naszej firmy i tego, co robimy. Mając powyższe na uwadze, wierzymy, że nasza firma będzie dalej rozwijać się nie jako zdehumanizowany koncern, ale jako firma dialogu z klientem, wychodząca naprzeciw coraz większym wyzwaniom i wymaganiom nowoczesnego rolnictwa.

Dziękuję za rozmowę.

Martyna Motylska

 

Print Friendly, PDF & Email

Może Ci się także spodobać

Potęga biznesowej niezależności

Jakość za wszelką cenę

QUALITY COUNTS

Bitwa w sieci – jak to się robi?