Zupa zgotowała sukces

Rozmowa z Bogusławem Musiolikiem, prezesem zarządu oraz Robertem Szczepańskim, członkiem zarządu EKa Sp. z o.o.

– Państwa 17-letnie przedsiębiorstwo powstało z połączenia dwóch spółek wywodzących się z branży technicznej i spożywczej. Jednak w 2002 roku system gospodarczy nakłonił do zmiany profilu firmy. Co przyniosła ta dywersyfikacja?

Bogusław Musiolik: Ukierunkowaliśmy się na branżę spożywczą,  dostarczając artykuły żywnościowe, które sami produkujemy i dystrybuujemy za pośrednictwem 2 własnych sklepów oraz sieci hurtowni i piekarni.  Koncentrujemy się na umacnianiu marki EKa, poprzez doskonalenie sztandarowych wyrobów.

Jakie  artykuły ma Pan na myśli?

B.M: To tradycyjny, znany w każdej polskiej kuchni, zdrowy, ekologiczny śląski żurek, komponowany na bazie mąki żytniej oraz barszcz biały – łagodniejszy w smaku, tworzony z mąki pszenicznej. Dzięki zachowaniu odpowiednich  warunków wspomagających naturalny proces kiszenia, oba specjały zachowują najwyższą jakość, stając się źródłem cennych witamin i minerałów. W podobny sposób podchodzimy do produkcji smalcu, używając tylko naturalnych składników nie zawierających konserwantów, łączymy słoninę z boczkiem, cebulą, czosnkiem i przyprawami. Jako pierwsi w kraju wprowadzamy także żurek bez glutenu, który wzbogaci i urozmaici jadłospis osób z dietą bezglutenową.

– Jak zatem wygląda polityka projakościowa?

Robert Szczepański: Rozpoczyna się ona już na etapie doboru surowców o określonych normach. Cały proces podlega regularnej kontroli kierownika produkcji, czuwającego nad spełnieniem reżimów wynikających z wdrożonego systemu HACCP. Wysoka jakość to efekt zaangażowania całej załogi. Najwyższą wartością dla nas jest człowiek, zatem budowanie zaufania wśród pracowników i klientów stanowi cel nadrzędny. Tytuł Gazeli Biznesu oraz nominację JAKOŚĆ ROKU 2015, zawdzięczamy przede wszystkim wspólnemu dążeniu do doskonałości.

Jak udaje się Państwu trafiać w preferencje klientów?

B.M.: Analizujemy rynek, wsłuchując się w potrzeby konsumentów. Doświadczenie oraz zmieniające się upodobania nabywcy, inspirują nas do poszerzania oferty o nowe dania gotowe. Chcemy, by produkty EKa stały się dostępne dla Polaków przebywających poza granicami kraju. Dlatego nawiązanie współpracy z czołowymi partnerami handlowymi na arenie międzynarodowej, będzie kolejnym krokiem w rozwoju firmy. Jestem pewien, że jeszcze nie raz zaskoczymy rynek.

– Dziękuję za rozmowę.

Print Friendly, PDF & Email

You May Also Like

Warszawska Awangarda

Muszynianka to podstawa!

Laureaci - European Quality Certificate

IV EUROPEJSKI KONGRES JAKOŚCI ZA NAMI!

Odpowiadamy na wyzwania nowoczesnego rolnictwa