Jaka jest droga paczki od sklepu do klienta?

Gwałtowny rozwój sprzedaży on-line spowodował, że każdego dnia w drogę wyrusza tysiące przesyłek z zakupionymi towarami. Klienci sklepów internetowych oczekują, że paczka dotrze do nich bezpiecznie i bardzo szybko. Często też chcą wiedzieć, na jakim etapie jest realizacja ich zamówienia i z tego powodu pojawiła się taka usługa jak śledzenie przesyłki, która działa nie tylko na terenie kraju.

Na czym polega zamawianie towaru w sklepie internetowym

Pierwszym etapem sprzedaży jest oczywiście wybór konkretnego towaru i decyzja o jego zakupie. Na tę decyzję wpływ ma wiele czynników. Są to przede wszystkim jakość produktu i jego cena, ale także takie sprawy jak wiele możliwości zapłacenia za towar, wyboru firmy kurierskiej, możliwość śledzenia przesyłki czy termin dostarczenia paczki. Po zakończeniu procesu zakupu w systemie sprzedażowym sklepu pojawia się zamówienie. Pracownik odszukuje w magazynie zamówiony towar lub towary, umieszcza je w odpowiednio zabezpieczonej paczce oraz drukuje specjalną etykietę dla firmy, która dostarczy zamówienie do klienta. Od tego momentu jest już możliwe śledzenie przesyłki, ponieważ paczka o konkretnym numerze zostaje zapisana w systemie firmy kurierskiej.

Realizacja zamówienia przez firmę kurierską

Dzisiaj już trudno sobie wyobrazić rynek przesyłek bez sprawnie działających firm kurierskich. Wymagania klientów co do sprawności i szybkości dostarczania paczek są coraz większe. Mimo że droga, jaką przechodzi towar od chwili zakupu do momentu dostarczenia jest czasem bardzo długa, odbiorca oczekuje, że przesyłka dotrze do niego bardzo szybko. Życie paczki rozpoczyna się w momencie jej spakowania, wydrukowania etykiety i nadaniu numeru przesyłce. Od tego momentu również klient, na portalu firmy kurierskiej lub na innej dedykowanej temu stronie, może rozpocząć śledzenie przesyłki. Kolejny etap to przekazanie paczki kurierowi, który dostarcza ją do najbliższego oddziału swojej firmy. Dalszymi przystankami na drodze przesyłki są sortowania, a następnie oddział firmy kurierskiej, który najbliższy jest miejscu doręczenia. Na koniec paczka dostarczana jest do punktu odbioru, paczkomatu lub bezpośrednio do rąk klienta. Dzięki usłudze, jaką jest śledzenia przesyłki, klient może obserwować, na jakim etapie jest realizacja jego zamówienia oraz w którym miejscu obecnie znajduje się jego paczka.Powyższy schemat dotyczy takich sytuacji, w których nie dochodzi do komplikacji typu brak towaru w magazynie, wypadek losowy czy błąd pracownika. Jednak tego typu zdarzenia pojawiają się dzisiaj niezwykle rzadko.